Καταρχας ενα ποστ (εδώ) με το οποιο συμφωνω σχεδον σε ολα γραφει.
"Μια είδηση λυπηρή.
Σήμερα, η Κυβερνητική Επιτροπή ενέκρινε το σχέδιο εξυγίανσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, δηλαδή την αποκρατικοποίησή της. Η νέα εταιρεία θα είναι η Pantheon, θα κρατήσει το όνομα της ΟΑ και το σήμα της. Προβλέπονται (σύμφωνα με δημοσιεύματα), τα εξής:
-Ιδιωτικοποίηση μέχρι την άνοιξη του 2009.
-Απολύσεις των 8.000 άτόμων, μόνιμων και εποχικών, που εργάζονται στην Ολυμπιακή -Η διάδοχος εταιρεία θα κάνει όσες προσλήψεις κρίνει αναγκαίες.
-Οι εργαζόμενοι που δεν θα προσληφθούν στη νέα εταιρεία είτε θα αποχωρήσουν με εθελουσία έξοδο (δικαίωμα θα έχουν περίπου 2.500 εργαζόμενοι που συμπληρώνουν 6.000 ένσημα) είτε θα πρέπει να δεχθούν μια θέση σε άλλες υπηρεσίες και ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών και του ευρύτερου δημόσιου τομέα (οι μετατάξεις θαν είναι 1.000 έως 1.500).
Άντε να πάρει και κάποιους η νέα εταιρεία, φαντάζομαι δικούς της...δηλαδή περίπου 3500-4000 άνεργους θα αφήσει πίσω του όλο αυτό......
Δυναμικές κινητοποιήσεις ετοιμάζουν οι εργαζόμενοι
Μαζί σας παιδιά, αλλά φτάνει αυτό;; Πόσο λυπάμαι...."
Εδώ η ειδηση για το προστιμο που εφαγε η εταιρεια για την διετια 2005-2007. Ποσο ειναι το προστιμο; 800 εκατ. €!!!!!
Ευθυνη για την σημερινη αποφαση του κλεισιματος της εταιρειας εχουν ολες οι κυβερνησεις, πιστευω. Και βεβαια πολλες ευθυνες εχουν και οι συνδικαλιστες της εταιρειας. Νομιζω οτι ολοι εγκληματισαν εις βαρος της εταιρειας, άλλος περισσοτερο και άλλος λιγοτερο...
Αλλά θελω να ρωτησω 2-3 πραγματακια:
-Οταν εχεις κατι ζημιογονο (και βλεπεις μονο τους αριθμους, και δεν δινεις καμια σημασια στους εργαζομενους), το πρωτο που οφειλεις να κανεις ειναι να προσπαθησεις να το σωσεις. Η κυβερνηση αυτη με πολλες πραξεις και ακομα περισσοτερες παραλειψεις της εδειξε οτι δεν ηθελε πραγματικα να σωσει την εταιρεια. Αλλά η αργοπορια της ειναι για μενα εγκληματικη. Αν η κυβερνηση ηθελε να την κλεισει, ΓΙΑΤΙ ΑΡΓΗΣΕ να παρει αποφασεις;
-Ποια θα ειναι η μεριμνα για τους χιλιαδες εργαζομενους της εταιρειας;
-Πολυ θα ηθελα να μαθω και ποια ειναι η θεση της αντιπολιτευσης πανω στο θεμα, μετα τις τελευταιες εξελιξεις. Και εννοω και το ΠΑΣΟΚ και τα 2 κομματα της "αριστερας" (για το ΛΑΟΣ δεν με απασχολει).
*και μια ακομα αναρτηση απο το φιλο matrix εδω
"Μια είδηση λυπηρή.
Σήμερα, η Κυβερνητική Επιτροπή ενέκρινε το σχέδιο εξυγίανσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, δηλαδή την αποκρατικοποίησή της. Η νέα εταιρεία θα είναι η Pantheon, θα κρατήσει το όνομα της ΟΑ και το σήμα της. Προβλέπονται (σύμφωνα με δημοσιεύματα), τα εξής:
-Ιδιωτικοποίηση μέχρι την άνοιξη του 2009.
-Απολύσεις των 8.000 άτόμων, μόνιμων και εποχικών, που εργάζονται στην Ολυμπιακή -Η διάδοχος εταιρεία θα κάνει όσες προσλήψεις κρίνει αναγκαίες.
-Οι εργαζόμενοι που δεν θα προσληφθούν στη νέα εταιρεία είτε θα αποχωρήσουν με εθελουσία έξοδο (δικαίωμα θα έχουν περίπου 2.500 εργαζόμενοι που συμπληρώνουν 6.000 ένσημα) είτε θα πρέπει να δεχθούν μια θέση σε άλλες υπηρεσίες και ΔΕΚΟ του υπουργείου Μεταφορών και του ευρύτερου δημόσιου τομέα (οι μετατάξεις θαν είναι 1.000 έως 1.500).
Άντε να πάρει και κάποιους η νέα εταιρεία, φαντάζομαι δικούς της...δηλαδή περίπου 3500-4000 άνεργους θα αφήσει πίσω του όλο αυτό......
Δυναμικές κινητοποιήσεις ετοιμάζουν οι εργαζόμενοι
Μαζί σας παιδιά, αλλά φτάνει αυτό;; Πόσο λυπάμαι...."
Εδώ η ειδηση για το προστιμο που εφαγε η εταιρεια για την διετια 2005-2007. Ποσο ειναι το προστιμο; 800 εκατ. €!!!!!
Ευθυνη για την σημερινη αποφαση του κλεισιματος της εταιρειας εχουν ολες οι κυβερνησεις, πιστευω. Και βεβαια πολλες ευθυνες εχουν και οι συνδικαλιστες της εταιρειας. Νομιζω οτι ολοι εγκληματισαν εις βαρος της εταιρειας, άλλος περισσοτερο και άλλος λιγοτερο...
Αλλά θελω να ρωτησω 2-3 πραγματακια:
-Οταν εχεις κατι ζημιογονο (και βλεπεις μονο τους αριθμους, και δεν δινεις καμια σημασια στους εργαζομενους), το πρωτο που οφειλεις να κανεις ειναι να προσπαθησεις να το σωσεις. Η κυβερνηση αυτη με πολλες πραξεις και ακομα περισσοτερες παραλειψεις της εδειξε οτι δεν ηθελε πραγματικα να σωσει την εταιρεια. Αλλά η αργοπορια της ειναι για μενα εγκληματικη. Αν η κυβερνηση ηθελε να την κλεισει, ΓΙΑΤΙ ΑΡΓΗΣΕ να παρει αποφασεις;
-Ποια θα ειναι η μεριμνα για τους χιλιαδες εργαζομενους της εταιρειας;
-Πολυ θα ηθελα να μαθω και ποια ειναι η θεση της αντιπολιτευσης πανω στο θεμα, μετα τις τελευταιες εξελιξεις. Και εννοω και το ΠΑΣΟΚ και τα 2 κομματα της "αριστερας" (για το ΛΑΟΣ δεν με απασχολει).
*και μια ακομα αναρτηση απο το φιλο matrix εδω
78 σχόλια:
Εγραφα και κάπου αλλού σήμερα, πως προσεύχομαι να έχουμε πιάσει επιτέλους πάτο...
Γιατί μετά τον πάτο έρχεται η ανάκαμψη λέει...
Δστυχώς όμως υποπτεύομαι πως είμαστε μόνο στην αρχή...
Αν ειμαστε ακομα στην αρχη πατς, ζητω που καηκαμε...
Εύλογες απορίες Αντώνη μου.... μα ποιός να μας απαντήσει;
΄Οπως θα μας απαντήσουν και για το άλλο "έγκλημα"......Ο Εφραίμ νομίζεις πως τσάμπα θα προσευχόταν εκεί πάνω στις ερημιές για ....την μακροημέρευσή μας
Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές
Γλαρενια, πρεπει να τα γραφουμε και ας μην μας απαντησουν...
Οσο για το αλλο με τα μοναστηρια, δεν θελω να το ακουμπησω καν. Γιατι δεν θα μπορεσω να συγκρατησω την οργη μου.
:)
Κατ' αρχήν δεν ειναι ξεκάθαρη η είδηση.
- Τι θα πει "αποκρατικοποιείται" ;
Με τι όρους ; Πωλείται δηλαδή ;
Πώς πωλείται κλπ κλπ
- Τι θα πεί πάνω απο 6000 ένσημα ;
Στην ΟΑ ή το σύνολο ;
( Τα 6000 ένσημα ειναι 20 χρόνια εργασίας )
- Οι μετατάξεις προσωπικού πώς θα γίνουν ; Με συνέντευξη ;
Με τι κριτήρια ;
Υπ όψη οτι η ΟΑ διαθέτει χιλιάδες πολυ εξειδικευμένους ανθρώπους όπως τεχνικούς αεροσκαφών, πιλότους, ειδικευμένους σε κατασκευές, σε υπολογιστές, σε δίκτυα, σε δεκάδες ειδικότητες.
Θα πάνε στην ειδικότητά τους αλλού ή θα τους βάλει σε κάποιο δημόσιο του κ*λου με το συμπάθειο ;
- Κινητοποιήσεις απο τους εργαζόμενους είναι πλέον άχρηστες.
Ο γέγονεν, γέγονεν, και οι συνδικαλιστές να το βουλώσουν.
- Οι συμβασιούχοι εγκαταλείπονται ετσι που τα λέει εδω. Απο το κόμμα - προστάτη των συμβασιούχων που τους ειχε τάξει μονιμοποίηση σε ΟΛΟΥΣ.
κλπ κλπ .... ας μην πούμε πολλά ..
ti na pw file antwnh..
oloi ayta anarwtiomaste..
perimena na baleis k mia anarthsh gia zaxarea giati den prolabaina,alla dystyxws den eida..
mpafiasa apo ta skoupidia tous megalo-bloggers pu thn glyfoun k thn eksymnoun les k einmai h marinella..
Τζονακο, ειναι οντως πολυ μεγαλο το θεμα...
Ρομποτακο, με το θεμα της Ζαχαρεα απαξιω να ασχοληθω.
Οσο για τα μεγαλα blogs, το εχω ξαναπει. Αν εννοεις τα δημοσιογραφικα, πολλα απο αυτα εξυπηρετουν συμφεροντα. Και δεν με ενδιαφερει η γνωμη τους...
Τελικά οι κυβερνώντες ξέρουν μόνο να "κλείνουν", να πουλούν και να καταστρέφουν!
Τεράστια η ευθύνη όλων ... έχεις απόλυτο δίκιο!
Ασκαρ, ετσι κυβερναει ο οποιοσδηποτε... Δεν κανουν και κατι δυσκολο.
Για την Ο.Α. ειναι κριμα. Και κυριως ειναι κριμα για τους κατοικους των ακριτικων περιοχων μας.
Αλλά οσοι ευθυνονται ας μην ομιλουν καλυτερα. ΑΣ ΤΟ ΒΟΥΛΩΣΟΥΝ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!!
Aντώνη,καλησπέρα!
Ολυμπιακή;Πετάει ακόμα;Ποιος θα την πάρει ,βρε Αντώνη;
Αν η επιχείρηση ήταν βιώσιμη, ο Χατζηιωάννου της easyjet,δεδηλωμένα σοβαρός επιχειρηματίας,δε θα την αγόραζε;Η ευθύνη μοιράζεται σ'ολους τους κυβερνώντες εδώ και είκοσι χρόνια,στους συνδικαλιστάδες,στα"προνόμια" κλπ.
Οταν ο παππούς Αντρέας πήγε να βάλει φρένο σε προνόμια κλπ(βρε αδερφέ,το προσωπικό εδάφους ταξίδευε με δωρεάν εισιτήριο σ'ολο τον κόσμο!),οι συνδικαλιστάδες ,και φυσικά και οι θιγόμενοι και η τότε αντιπολίτευση ωρύονταν για τα κεκτημένα!
Οι νυν κυβερνώντες θα λύσουν το πρόβλημα;Σιγά ,η πατρίδα κοιμάται...
Καλησπερα Vad!
Ετσι ειναι οπως τα γραφεις (και πολλα πολλα ακομα βεβαια)...
Διαφωνώ με Vad.
Δεν φταίνε τα δωρεάν εισιτήρια και επιπλέον για να παει κανεις ταξίδι θέλει και χρήματα να ξοδέψει εκει που θα πάει, άρα τα εισιτήρια τα πήραν μόνο όσοι ειχαν οικονομική άνεση.
Ο Αντρέας πήγε να κόψει τα τσάμπα εισιτήρια για παπάδες, κρατικούς λειτουργούς κλπ αλλα άφησε την μόνο με 3% του ναύλου μεταφορά εφημερίδων στα νησιά !!!
Επίσης τεράστια πληγή η δωρεάν μεταφορά ετεροδημοτών ψηφοφόρων της ΝΔ του ΠΑΣΟΚ και άλλων ( πλην του ΚΚΕ που δεν χρωστάει μία στην ΟΑ και μπράβο .
Και πολλά πολλά άλλα.
Τι να πω Αντώνη! Θλιβερό όντως θέμα!
Κατ΄αρχήν το πρόστιμο της κακοδιαχείρισης γιατί να μη το πληρώσουν οι διαχειριστές της επίμαχης περιόδου;;
Πώς είναι δυνατόν αυτοί με το αζημίωτο να ζημιώνουν μία κρατική επιχείρηση, έστω και εξ αμελείας, χωρίς ν' ανοίγει μύτη, τη στιγμή που ο καθένας από εμάς για την παραμικρή ζημιά που θα προξενήσει ηθελημένα ή αθέλητα θα κληθεί να πληρώσει το ...μαλλί??
Τώρα εκτός από τους κυβερνώντες επί δεκαετίες, που έκαναν μνημόσυνα με ξένα κόλλυβα, δηλαδή τα δικά μας χρήματα, φταίνε και οι συνδικαλιστές που στήριζαν τα οποιαδήποτε προνόμια, και δεν μιλώ μόνον για τα δωρεάν εισιτήρια στο προσωπικό εδάφους ή όπου αλλού, αλλά και για κάτι παχυλές αμοιβές για εργαζόμενους σε κατάσταση απλής ετοιμότητας (stand by) για τη στήριξη του ηλεκτρονικού συστήματος της Ο.Α., για την οποία κατάσταση η Ο.Α. πλήρωνε από το 1981 έως και το 2001 αμοιβές δισεκατομμυρίων!
Εκτός αυτού είχαν προσληφθεί και ανεξέλεγκτος αριθμός ανθρώπων, πολλοί από τους οποίους ήταν διπλοθεσίτες και σε άλλο τομέα του Ελληνικού Δημοσίου.
Έτσι το φρούτο ωρίμασε και έπεσε πλέον σάπιο στα χέρια των επιτήδειων σημερινών διαχειριστών που θα δρέψουν τους καρπούς αυτής της τραγικής, επί σειρά ετών κακοδιαχείρισης!
Το ότι άργησαν να αποφασίσουν το ξεπούλημα, φαίνεται ήθελαν να την παζαρέψουν όσο γίνεται καλύτερα...
Καλησπέρα Αντώνη!
Αντωνη γεα σου,θα σου πω μια προσωπικη εμπειρια απο καποια γνωστη μου αεροσυνοδο που εφυγε πριν απο χρονια απο την Ο.Α. με μικρα πηδηματακια γιατι δεν ηθελε να δουλευει αλλο, σε συμμαχο γιατρο ΙΚΑ,οχι βεβαια τσαμπα,υπουλες πολιτικες διευκολυνσεις περι ψευτικης νοσηλειας σε κρατικο νοσοκομειο ,τα καταφερε και πηρε συνταξη παχουλουτσικη,καλο εφαπαξ,και τωρα πειδη βαριεται υποαπασχολειται χωρις βεβαια ενσημα κατι που βολευει.Καμμια κυτβερνηση τελικα δεν νοιαστηκςε για την ΟΑ/Αλλα δεν γιναν και λιγα Φιλια ελευθερια
Αντώνη , να θέσω ένα έρώτημα χωρίς να περιμένω απάντηση:
Άραγε είναι ζημιογόνα πραγματικά?
Προσωπικά δεν νομίζω.
Τζονι, ειναι οντως παρα πολλα αυτα που φταινε. Και φυσικα εχουν τεραστιες ευθυνες και ΟΛΕΣ οι διοικησεις της εταιρειας.
Καλησπερα Μαριαννα. Οπως δεν εχει τιμωρηθει ποτέ κανενας σε κανενα οργανισμο, ετσι θα γινει και σε αυτη την περιπτωση. Θα τα πληρωσουμε εμεις...
Ελευθερια, τετοια ασχημα παραδειγματα εχω την εντυπωση οτι πρεπει να υπαρχουν σε πολλες δημοσιες υπηρεσιες.
Φιλια.
Matrix, αυτο δεν θα το μαθουμε ποτέ.
Από το 94 και μετά έχουμε πληρώσει (όλοι μας) εκατομμύρια ευρώ για (παράνομες όπως απεφάνθη η Ευρωπαϊκή Ένωση) μεθοδεύσεις στήριξης της ΟΑ από το κράτος...Κι αυτό διότι κρατική ενίσχυση αεροπορικής εταιρείας δεν είναι συμβατή με το κοινοτικό δίκαιο, αλλά οι εκάστοτε κυβερνήσεις έκριναν σωστότερο το να διορίζουν και να κρατάνε ευχαριστημένους τους συνδικαλιστές...Και φυσικά τα κορόιδα να πληρώνουν.
Και αυτο ειναι ενα σημαντικο στοιχειο, παλουκοκαυτη.
Αλλά ατομικες ποινικες ευθυνες δεν εχει κανεις σε τουτη τη χωρα;
Οι νομοι τι λενε αραγε για παρομοιες περιπτωσεις;
Καταρχάς, οι μέλλοντες απολυμένοι θα είναι άνεργοι ή μιλάμε για νυν αργόμισθους; Γιατί από τέτοιους έχει πολλούς η Ολυμπιακή, λόγω των μαζικών προσλήψεων για ψηφοθηρικούς λόγους.
Και θέτω το ερώτημα που έγραψα δίπλα και στον φίλτατο Matrix: πείτε μου έναν λόγο ουσιαστικό για τον οποίο το κράτος να έχει μια αεροπορική εταιρία;
Ποινικές ευθύνες υπάρχουν πάντα, αλλά σε αυτή την μπανανία ποτέ κανείς δεν θα καταδικαστεί για τίποτα. Συνήθως οι πολιτικοί προβλέπουν ότι πιθανώς κάποια στιγμή θ'αποκαλυφθεί η εκάστοτε παρανομία και...φροντίζουν κατάλληλα (με την παραγματικά ασύλληπτη μέθοδο της...παραγραφής)!!!
Με την ΟΑ συνέβη το εξής απίστευτο: η Ευρ.Ένωση επιδίκασε συγκεκριμένο ποσό που έπρεπε να επιστρέψει η ΟΑ στο δημόσιο, λόγω του ότι το είχε δεχτεί παράνομα (με βάση το κοινοτικό δίκαιο). Εμείς εφεύραμε το έξυπνο κόλπο: Η ΟΑ στράφηκε κατά του δημοσίου (ζητούσε αποζημίωση από δήθεν ζημίες λόγω της...μεταφοράς στο νέο αεροδρόμιο) και ως διά μαγείας το δικαστήριο συμψήφισε και επιδίκασε το ίδιο ποσό ως αποζημίωση του δημοσίου προς την ΟΑ. Έτσι η ΟΑ έπαιρνε τα λεφτά του δημοσίου και ούτε γάτα ούτε ζημιά! Καλό ε;
Οι Ευρωπαίοι φυσικά έπαθαν την πλάκα τους...
Παλουκοκαυτη, πραγματι αυτες οι παραγραφες (οπως και οι νομοι περι ευθυνης υπουργων) ειναι ασυλληπτα πραγματα.
Οσο για τα νομικα παραθυρακια και τερτιπια, αμφιβαλλω αν υπαρχουν αλλου στον κοσμο.
Kitsomitsos, όταν μιλαμε για την Ελλαδα είναι ο μονος τροπος να υπαρχει αεροπορικη συνδεση με πολλα ακριτικα μερη στα οποια μαλλον δεν θα παει ο ιδιωτης.
Αυτο δεν εχει καμια σημασια;
Και το οτι εγιναν τεραστια λαθη απο ολους, σημαινει οτι το κρατος δεν μπορει να εχει υγιεις και κερδοφορες επιχειρησεις;
Σωστός Αντώνη!
Δηλαδή επειδή την έφαγαν την Ο.Α. τα τρωκτικά της εκάστοτε εξουσίας, τώρα εφαρμόζουν το "πονάει κεφάλι κόβει κεφάλι" αντί να φροντίσουν για την εξυγίανσή της σε μία επικερδή επιχείρηση του δημοσίου, προς όφελος όλου του κόσμου!
Καλησπέρα Αντώνη μου κι από μένα, άρτι αφιχθείσα από την Κύπρο.
Πονεμένη η ιστορία της Ολυμπιακής. Φταίνε όλοι για την κατάντια της. Χρησιμοποιήθηκε κατά καιρούς για ρουσφέτια, για δωρεάν μετακινήσεις πολιτικών, ψηφοφόρων κλπ. Φταίνε και οι "συνδικαλιστές" της που την απαξίωσαν με πείσματα για κεκτημένα κλπ.
Αχ και βαχ....
Καλησπερα Μεροπη, καλως ηρθες!!!
Πονεμενη δε λες τιποτα. Κατα τη γνωμη μου αν κλεισει, θα ειναι μαυρο στιγμα για τη χωρα. Και ειναι μεγαλο κριμα...
Αντώνη μου καλησπέρα,
μπροστά σ' αυτό τον ορυμαγδό και την κατρακύλα, το όργιο των πολιτικών κερδών, την απαξίωση και τον εμπαιγμό των πολιτών και το εξευτελιστικό ξεπούλημα κάθε σπιθαμής δημόσιας περιουσίας φρονώ πως δεν μπορεί να πρεσβεύσει κανείς άλλος νόμος από αυτόν των όπλων...
Μιας και υπάρχουν ακόμα κάτι λείψανα που βγαίνουν στα ραδιόφωνα κι εξυμνούν το θεάρεστο έργο αυτής της κυβέρνησης...
Στελιο, δεν ξερω αν πρεπει να φτασουμε ως εκει. Αντισταση οφειλουμε να κανουμε απεναντι σε καθε πολιτικη που ειναι εναντια στα συμφεροντα μας.
Αλλά τι θα βγει με τα οπλα φιλε;
Θα αλλάξει κατι πιστευεις;
Μαριαννα μου, ποιος να φροντισει για την εταιρεια; Οταν τα μοναδικα κριτηρια για την επιλογη της ηγεσιας μιας ΔΕΚΟ ειναι τα κομματικα ενσημα που εχει ο καθε επιδοξος διοικητης;
Στις Ολυμπιακες Αερογραμμες, το εχω ξαναγραψει, εχουν βαλει επικεφαλης εδω και ενα χρονο νομιζω, εναν που πριν ηταν ιδιοκτητης εταιρειας παραγωγης και εμποριας καφε. ΕΛΕΟΣ δηλαδη!!!
Η δουλειά του κράτους ΔΕΝ είναι να έχει και να λειτουργεί επιχειρήσεις. Η δουλειά του είναι να θέτει το πλαίσιο και να ελέγχει. Και φυσικά να παρεμβαίνει στις στρεβλώσεις της αγοράς. Μόνο τότε υπάρχει χώρος για πραγματικές επενδύσεις, πρόοδο, ανάπτυξη κτλ.
Όσο για τα ακριτικά νησιά, ήδη άνω του 60% των εσωτερικών πτήσεων πραγματοποιούνται από ιδιωτικές εταιρίες. Για τις ζημιογόνες γραμμές μπορούν υπάρξουν ρυθμίσεις τύπου επιδότηση πτήσεων, χρήση υδροπλάνων κτλ. Αυτό είναι παρέμβαση του κράτους και το πρόβλημα λύνεται.
Kitsomitso, αν δεν υπηρχε το κρατος ακομα με λαμπες πετρελαιου θα ημασταν και θα επικοινωνουσαμε με τα σηματα καπνου.
Ερωτηση: Να ειναι ΜΟΝΟ ιδιωτικα και τα νοσοκομεια και τα σχολεια;
Και θα ηθελα να μου πεις μια παραγωγικη επενδυση που εχει κανει ενας ιδιωτης τα τελευταια 20 χρονια και ποσες ιδιωτικες επιχειρησεις στην Ελλαδα ειναι κρατικοδιαιτες.
Παιδιά, οι άνθρωποι που δουλεύουν στην Ολυμπιακη και στον Οσε ΔΕΝ είναι απλά εργαζόμενοι.
Άλλοι είναι κομματόσκυλά,
άλλοι είναι απλά προνομιούχοι,
άλλοι είναι απλά τυχεροί.
Αλλά απλοί εργαζόμενοι δεν είναι.
Παρ'ολα αυτά, υπάρχουν μέτρα στο νέο σχέδιο για αυτούς και καλά κάνουν και υπάρχουν.
Για λαμόγια μιλάμε που πέρνουν 2.500 ευρώ μια ζωή και δεν κάνουν τίποτα οι περισσότεροι απο αυτούς.
Επίσης υπάρχουν πολλές εταιρίες μεταφορών που μπορούν να αποροφήσουν έμπειρους ανθρώπους με προυπηρεσία στην Ολυμπιακη.
Απλά κάποιοι χάνουν το προνόμιο να πέρνουν 2.500 ευρώ και να μην κάνουν τίποτα.
fp, λαμογιο για μενα δεν ειναι κανεις εργαζομενος πουθενα.
Μπορει να ειναι καποιοι μεγαλο-συνδικαλιστες, αλλά ποσοι απο τους 8.000 εργαζομενους της Ο.Α. ειναι συνδικαλιστες;
Βαρια κουβεντα να λεμε τους εργαζομενους λαμογια.
kitsosmitso μου
Θα σε στενοχωρέσω. Άλλη εκτίμηση έχω για το ποιά είναι τελικά η δουλειά του κράτους. Δουλειά του κράτους είναι να διαφυλάττει τα δημόσια αγαθά και τη δημόσια περιουσία. Αυτή που ανήκει σε σένα σε μένα και σε κάθε Έλληνα πολίτη. Να διασφαλίζει με νύχια και με δόντια την βιωσιμότητά τους και όταν ακόμα αυτά έχουν ελλείμματα. Γι΄ αυτό και οι επιχειρήσεις αυτές λέγονται "Κοινής Ωφέλειας" .
Δουλειά του κράτους είναι να είναι ανταγωνιστικό στη διεθνή αγορά με τα όπλα που διαθέτει και δεν είναι άλλα από τις μεταφορές και τις επικοινωνίες. Δουλειά του κράτους είναι να έχει επιχειρησιακό σχέδιο συνδυασμένων μεταφορών για την ανάπτυξη και την οικονομική άνθιση όλων των περιοχών της χώρας.
Το κράτος που λέγεται αλλά και είναι ευνομούμενο και δίκαιο δεν αφήνει να ερημώσουν παραμεθόριες περιοχές και νησιά και πολύ περισσότερο δεν επιδοτεί επιχειρηματίες που θα τα οικονομάνε από την "τεχνική βάση" της Ολυμπιακής και τα slots και για να κάνουν τις πτήσεις στα νησιά, θα τα τσεπώνουν από σένα και από μένα.
Το κράτος δεν πρέπει ποτέ να εγκαταλείπει τα σχέδια βιωσιμότητας και εξυγίανσης της Ολυμπιακής.
Και τέλος το κράτος επιδιώκει την διασφάλιση του ανταγωνισμού προς όφελος του πολίτη και όχι των ανταγωνιστών με όφελος την κερδοσκοπία και επίπτωση στην ασφάλεια, την αγορά και τη χώρα.
Φιλί κοραλένιο
Αρχικά φίλε να συμφωνήσω στην απάντησ που έδωσες στον fpboy. Δεν υπάρχει λαμόγιο εργαζόμενος. Λμόγια είναι αυτοί που πληρώνονται χωρίς να δουλεύουν και μάλιστα από τέτοιους έχουμε αρκετούς τόσο στην ΟΑ όσο και αλλού.
Εγώ θα πω αυτό ακριβώς που είπε και ο Kitsomitsos. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο το κράτος πρέπει να έχει μια αεροπορική εταιρία. Κοινωνική πολιτική το κράτος ασκεί με τους ελέγχους του. Δηλαδή το νόημα είναι τα προιόντα που πουλούνται (από οπουδήποτε) να καλύπτουν τις ανάγκες του πολίτη. Ο ιδιώτης τα πουλάει και το κρατος τα ελέγχει. Δυο μόνο εξαιρέσεις υπάχρουν υγεία και παιδεία που εκεί λόγω υποδομών και μόνο το κρ'ατος μπορει να έχει ανταγωνιστικές υπηρεσίες.
Για την ΟΑ. Το προσωπικό επειδή ξέρω και κόσμο που δουλέυει το λέω κάνει ότι μπορεί. Αργόσχολοι υπάρχουν και εκεί όπως και παντού. Ωστόσο πρέπει να συμφωνήσουμε σε κάτι 8,500 άνθρωποι σε μία ααεροπορική εταιρία με 0 ιδιόκτητα αεροπλάνα δεν είναι λογικό να υπάρχουν. Ειλικρινά δείτε των αριθμό υπαλλήλων της British της Lufthansa το τι γραμμές εξυπρετούν και το συζητάμε και πάλι αν έχει κανείς άλλη άποψη.
Το μεγαλύτερο μέρος του σχολίου μου το έγραψα και στον ματριξ.
Πάντως για τη δουλειά του κράτους είμαι κατασταλαγμένος σε αυτό που είπα. Οσο τις λιετουργεί το κρατος τόσο θα διορίζει.
ζανζι, πολυ καλο σχολιο. Συμφωνω στα περισσοτερα.
Νικο, αν θες απαντησε μου αν θα υπηρχε ηλεκτρικο σε ολα τα χωρια αν δεν υπηρχε η κρατικη ΔΕΗ.
Και τηλεπικοινωνιες αν δεν υπηρχε ο κρατικος ΟΤΕ.
Και ποια ειναι η φροντιδα των ιδιωτικων εταιρειων για τις ακριτικες περιοχες. Που παιρνουν και τις επιδοτησεις και στελνουν και τα σαπιοκαραβα.
Γιατι οταν γινεται κατι στραβο, δεν ειναι δυνατο να μην προσπαθουμε καθολου να το διορθωσουμε αλλά να το πεταμε στο καλαθι και μαλιστα επ' ωφελεια καποιων ιδιωτων.
Τι σχέση έχει το ηλεκτρικό και η ΔΕΗ με την Ολυμπιακή;
Εξυπακούεται ότι για να χτιστούν τα δίκτυα, τα αεροδρόμια, οι βάσεις και οι υποδομές χρειάζεται το κράτος. Μετά από αυτά όμως περισσεύει. Εκεί αφήνει την ανάπτυξη των επιχειρηματιών, των πολιτών, των οργανώσεων, των των των.
@αντώνης Είπαμε ότι για παιδεία και υγεία που είναι δύο ευαίσθητοι κλάδοι καλό είναι να συνεχίσουν να έχουν δημόσιο χαρακτήρα. Αυτό εννοείται. Βέβαια αλλαγές μπορούν να γίνουν και εδώ αλλαγές, αλλά είναι άλλη συζήτηση.
Οι μεγάλες εταιρίες θα είναι κρατικοδίαιτες όσο υπάρχουν Ολυμπιακές, ΟΣΕ κτλ όπου ρέει άφθονο το χρήμα και χωρίς έλεγχο. Γιατί έρχονται να καλύψουν την ανικανότητα του δημοσίου.
Όταν κοπούν αυτές όμως οι επιχορηγήσεις γιατί πολύ απλά αυτές οι επιχειρήσεις δε θα είναι πλέον κρατικές (άρα να τρώνε λεφτά από εμένα και σένα) τότε θα αλλάξουν τα πράγματα.
Ιδιωτικές επενδύσεις πάρα πολλές. Δε νομίζω ότι το κράτος έφτιαξε ό,τι βλέπεις γύρω σου, μάλλον το αντίθετο. Η Aegean μια που μιλάμε για αερομεταφορές είναι μια πετυχημένη επένδυση. Και όσο υπάρχει το κουφάρι της Ολυμπιακής θα κερδίζει συνεχώς μερίδια.
@zanzibar Πώς ακριβώς διαφυλάττει τα δημόσια αγαθά και την περιουσία το κράτος διατηρώντας το κουφάρι της Ολυμπιακής και χρεώνοντάς μας σε μηνιαία βάση μερικά εκατομμύρια ευρώ; Πώς ακριβώς με και σε ωφελεί να πληρώνεις υπέρογκα ποσά μέσω φορολογίας για κάτι που δεν έχει νόημα; Η ερώτηση είναι απλή και απαντήσεις τύπου κοινωνική πολιτική δεν ευσταθούν.
Η Ολυμπιακή στην παρούσα μορφή δεν είναι, δεν ήταν και δεν πρόκειται ποτέ να γίνει βιώσιμη. Δε γίνεται διαφορετικά. Τα παραδείγματα παντού σ'όλο τον κόσμο αποδεικνύουν του λόγους το αληθές.
Kitsomitso, δεν ειπα οτι εχει σχεση η ΔΕΗ με την Ολυμπιακη. Απαντησα στο οτι το κρατος δεν πρεπει να ειναι επιχειρηματιας.
Και ξαναρωτω, αν δεν ηταν το κρατος θα ειχε ηλεκτρικο (σε αυτες τις τιμες) το παραμικρο χωριουδακι;
Θα φτιαξει το κρατος τις υποδομες και μετα θα τα αφησει στον ιδιωτη να τα εκμεταλλευτει; Δλδ δεν θα βγαλει κερδος ποτέ!!! ???
Συγκεκριμενες απαντησεις για ιδιωτικες παραγωγικες επενδυσεις τα τελευταια 20 χρονια δεν πηρα.
Διευκρίνησε τι εννοείς παραγωγικές επενδύσεις πρώτα. Γιατί το παράδειγμα που σου ανέφερα έχει παραγωγικό έργο. Και φυσικά όλες οι μεγάλες βιομηχανίες (πχ Intrakat), οι μεγάλες κατασκευαστικές (από Βωβούς κτλ μέχρι Μηχανικές κτλ), ο Πετζετάκης, η ΤΕΡΝΑ με τις παραγωγές ενέργειας από εναλλακτικές μορφές, ο όμιλος των Αγγελόπουλων με τις επενδύσεις επίσης στην ενέργεια, οι ναυτιλιακές με τα καινούρια πλοία που έχουν δρομολογηθεί και πάει λέγοντας.
Έπειτα, η ΔΕΗ μέχρι πρόσφατα δεν ήταν ζημιογόνα επιχείρηση. Ρυπογόνα ήταν. Ζημιογόνα άρχισε να γίνεται μετά τις (σωστές) επιβολές προστίμων για τη ρύπανση.
Δε βλέπω όμως τον παραλληλισμό μεταξύ των δύο περιπτώσεων. Γιατί το ηλεκτρικό ρεύμα και ό,τι προέρχεται από αυτό είναι κοινωνικό αγαθό. Ενώ το πτητικό έργο και οι εναέριες μεταφορές ασφαλώς και δεν είναι επ'ουδενί.
Ας μην μπερδεύουμε δύο έννοιες ασύνδετες μεταξύ τους.
Παραγωγικες ειναι οι επενδυσεις που κατι παραγουν (δικος μου ο "ορισμος").
Απο οσες ανεφερες μονο οι επενδυσεις στην ενεργεια ειναι τετοιες.
Η κατασκευη κτιριων δεν ειναι κατι τετοιο. Δλδ αν δεν υπηρχε ο Βωβος "δεν θα εχανε και η Βενετια βελονι".
kitsosmitsos μου,
Άποψή μου είναι ότι σκόπιμα η ΝΔ απαξίωσε την Ολυμπιακή αεροπορία διότι έχει προσυμφωνήσει σε ημέτερους ιδιώτες να τους παραδώσει τα χρυσαφικά και τα ασημικά της εταιρίας, (τεχνική βάση και slots) διότι έχει συμβεί το εξής, για να αρχίσουμε κάποια στιγμή να μιλάμε με στοιχεία σ΄ αυτή τη χώρα και οχι ελαφριά τη καρδία. Λοιπόν η κυβέρνηση μεθόδευσε και πέτυχε από τη μια μεριά – σύμφωνα με τις χτεσινές ανακοινώσεις της Commission- να επιδοτεί την περίοδο 2004 – 2007 με 850 εκ. ευρώ την εταιρεία, ενώ ταυτόχρονα λειτουργούσε την εταιρεία με το ζόρι, δόλια, με το ελάχιστο αναγκαίο αριθμό αεροσκαφών, που σημαίνει ότι απεμπόλησε ματαιώνοντας 22.000 περίπου πτήσεις, ή 3,3 εκ. λιγότερες προσφερόμενες θέσεις, ή 2,3 εκ. λιγότερους επιβάτες.
Σταμάτησαν το πρόγραμμα εξυγίανσης, που είχε δρομολογήσει το ΠΑΣΟΚ και που θα οδηγούσε την εταιρεία να γίνει βιώσιμη και ανταγωνιστική, μείωσαν δραματικά το στόλο των Ολυμπιακών Αερογραμμών, ενοικίασαν αεροσκάφη με υπερτιμολογημένες ναυλώσεις, με πληρώματα της τελευταίας στιγμής που δε γνώριζαν ούτε καν την αγγλική γλώσσα.
Με υπολογιζόμενη πληρότητα 70% οι απώλειες σε ευρώ ανήλθαν στα 230 εκ. με μέσο όρο ανά επιβάτη 100 ευρώ, που βεβαίως είναι κατά πολύ μεγαλύτερος ο μέσος όρος.
Η κυβέρνηση της ΝΔ ακύρωσε την απόφαση του Διοικητικού Δικαστηρίου, που δικαίωνε τις Ολυμπιακές Αερογραμμές επιδικάζοντας περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ για τα χρέη του δημοσίου και τη μετεγκατάσταση της Ολυμπιακής στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Και τέλος κιτσομίτσο μου η άποψή μου ταυτίζεται πλήρως με το ΠΑΣΟΚ όταν λέει ότι: "Οι Ολυμπιακές Αερογραμμές, όπως η ΔΕΗ και ο ΟΤΕ, είναι στρατηγικής σημασίας εταιρείες, πρέπει να υπάρχουν ως μεγάλη εταιρείες και όχι ως ασήμαντες εκχωρώντας δωρεάν την ανεκτίμητη περιουσία τους. Και στην περίπτωση της Ολυμπιακής Αεροπορίας δεν είναι μόνο το όνομα και τα σήματα της.
Είναι η ιστορία της, η δυναμική της πορεία για πέντε δεκαετίες, που την ανέδειξε σε ολυμπιονίκη στην ασφάλεια των πτήσεων ανά την υφήλιο.
Φιλί κοραλένιο
@αντώνης Σε ρώτησα γιατί γενικότερα παραγωγική επένδυση, επιχείρηση κτλ είναι οτιδήποτε παράγει έργο. Και το έργο δεν είναι μόνο κάτι απτό, αλλά οτιδήποτε ακόμη και υπηρεσία.
@ζανζιμπάρ Μ'αρέσει γιατί αυτά που γράφεις φαίνεται ότι τα πιστεύεις. Και δεν κοροϊδεύω, είναι χρήσιμο να έχουμε απόψεις και όχι απλώς φυτευτό κάτι που μας είπανε ή ακούσαμε.
Για ΟΤΕ θα διαφωνήσω γιατί η διεθνής πρακτική είναι η αποκρατικοποίηση και μάλιστα με αρκετά πετυχημένο τρόπο. Σκέψου πόσο βοήθησε τη συγκεκριμένη αγορά η απελευθέρωσή της και η έλευση ανταγωνιστών. Τότε είδαμε πραγματικό Ίντερνετ και πραγματικές προσφορές. Και φυσικά πόσο καλό έκανε στον οργανισμό η εθελούσια έξοδος χιλιάδων κηφήνων και αντίστοιχα η είσοδος νέων ανθρώπων με σπουδές και διάθεση για προσφορά.
Για τη ΔΕΗ η λύση είναι το σπάσιμο σε κομμάτια εκ των οποίων το διαχειριστικό κομμάτι οφείλει να παραμείνει στο κράτος. Επίσης και το κομμάτι των μικρών καταναλωτών, καθότι ακόμη καμία εταιρία δεν έχει τις αντίστοιχες υποδομές. Το κομμάτι που μπορεί και πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί για να υπάρξει ανταγωνισμός άρα και καλυτέρευση είναι οι μεγάλοι πελάτες (βιομηχανίες κτλ) και το παραγωγικό κομμάτι. Έτσι, θα παράγεται ενέργεια, θα μπαίνει στο σύστημα (την εποπτεία του οποίου θα έχει η αναβαθμισμένη ΡΑΕ) και ο πελάτες θα μπορεί να απολαμβάνει χαμηλότερη τιμή.
Για την Ολυμπιακή διαφωνώ κάθετα. Δε βρίσκω κανένα απολύτως λόγο να είναι κρατική επιχείρηση. Μα κανένα όμως. Μπορεί το κράτος να παρεμβαίνει και εκεί για τις άγονες γραμμές με επιδοτήσεις και για αεροδιακομιδές αρρώστων κτλ μέσω του στρατού αλλά μέχρι εκεί. Πρέπει επιτέλους να σταματήσει η αφαίμαξη της τσέπης μας από άχρηστα έξοδα και δήθεν κοινωνική πολιτική (για να πετάνε τζάμπα οι εκάστοτε ημέτεροι και να έρχονται τα μιλούνια οι ψηφοφόροι). Να φύγουν οι κομματικοί κηφήνες, να οργανωθεί το πτητικό έργο καλύτερα.
Κανένας δεν αμφισβητεί ότι οι μηχανικοί της Ολυμπιακής είναι οι καλύτεροι - το αποδεικνύουν τα ελάχιστα ατυχήματα. Οι ίδιοι όμως μπορούν να δουλέψουν το ίδιο καλά και σε μια ιδιωτική Ολυμπιακή. Όσο για τα σλοτς που αναφέρεις, αν δεν απατώμαι τα ενοίκια που πληρώνει η εταιρία στο Ελ.Βεν. είναι υπέρογκα και δεν έχει κάποιο ιδιόκτητο φυσικό χώρο.
Δε διαφωνώ ότι τα τελευταία 5 χρόνια απαξιώθηκε τελείως ή μάλλον καλύτερα της δώσανε την χαριστική βολή. Πχ αυτό που έγινε πέρσι το καλοκαίρι όπου βγήκανε από την κυβέρνηση και είπανε για κλείσιμο λίγο πριν την θερινή περίοδο! Μέγα σφάλμα!
Το ζητούμενο είναι επιτέλους να απαλλαγούμε από τα βάρη της ιστορίας αυτής. Γιατί το 1 εκατομμύριο ευρώ τη μέρα από την τσέπη ολωνών μας βγαίνει. Από την εκπαίδευση, την υγεία και όλους αυτούς τους ζωτικούς κλάδους.
"και όχι απλώς φυτευτό κάτι που μας είπανε ή ακούσαμε"
Ελπιζω βεβαια αυτο να μην αφορα κανενα απο τα σχολια που εχουν γραφτει εδω.
@αντώνης Εννοείται πως όχι. Μα δεν είναι μομφή αυτό που λέω! Και μου αρέσει το επίπεδο της συζήτησης ακριβώς γιατί δεν βλέπω κομματικές τοποθετήσεις όπου εκεί ακριβώς κυκλοφορεί το φυτευτό.
Όσο για την zanzibar μου άρεσε ότι τα πίστευε αυτά που έγραφε (όσο μπορώ να καταλάβω από τον τρόπο γραφής της) και γι αυτό το σχολιάσα θετικά!
Ok kitsomitso, και εγω περισσοτερο το εβαλα το παραπανω σχολιο για να μη γινει καμια παρανοηση.
Καλησπέρα Αντώνη μου.
Μια μέρα μετά και οι εξελίξεις έφεραν πιο κοντά στους εργαζόμενους την απόλυση παρά την τοποθέτησή τους αλλού...
Η δική μου τοποθέτηση (γνωστή εξάλλου) είναι φωτιά και τσεκούρι σ' αυτούς που ευθύνονται.
Δε λέω, μέχρι σήμερα όλοι αρμέξανε την Ολυμπιακή μας αλλά κανείς δεν την σκότωσε!
Κανείς δεν έπαιξε στα ζάρια την τύχη των εργαζομένων.
Και στην τελική ξέρεις κάτι;
Αφού την πληρώσαμε ΕΜΕΙΣ τόσα χρόνια ποιος είναι αυτός ο μάγκας που λέει σήμερα "το κλείνω";
Μήπως αυτός που χρωστάει τα περισσότερα;;;
Και στο κάτω κάτω είναι ΔΕΚΟ ρε φίλε, για να μ' εξυπηρετεί!
Όσο δεν υπήρχε "ανταγωνισμός" μπορούσα να πετάξω με την Ολυμπιακή.
Την ξεσπιτώσανε, της βάλανε ενοίκιο υπέρογκο, της χώσαν πρόστιμο 700 εκάτ. ευρώ...
ΑΥΤΑ ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΕ;;;
ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΜΟΥ;;;
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΦΤΑΙΝΕ;;;
Κι αν ναι, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ;
Φορολογείσαι για να συντηρείς ένα κράτος και απολαμβάνεις των παροχών...
Όσο μεγάλο είναι το κράτος τόσο μεγαλύτεροι οι φόροι που επιβάλλονται...
Εδώ, ξεπουλιέται η δημόσια περιουσία μικραίνοντας το κράτος κι αυξάνονται οι φόροι ελλείψει παροχών...
Ας σταματήσουμε να βγάζουμε το μάτι του διπλανού κι ας ανοίξουμε το δικό μας να δούμε ΠΟΙΟΣ ΠΛΟΥΤΙΖΕΙ από αυτά τα παιχνίδια...
Η εμβάθυνση κι ανάλυση θεμάτων (από μη ειδικούς) που αφορούν τύχες εργαζομένων είναι από γραφική έως κι επικίνδυνη...
Τελικά, ίσως με τις κλωτσιές να 'ρθούμε στα ίσια μας...
Mε κάλυψε σε πολλά η zanzibar.
Μπράβο της.
Εχω μία απορία :
Γιατι να ειναι ΔΕΚΟ ( οχι ακριβώς αλλα με την ιδιότυπη μορφή της ) η ΕΚΚΛΗΣΙΑ που πλουτίζει εαυτόν και πολιτικούς ;
Ας απαντήσει κάποιος και πάμε να δούμε μετά αν το Κράτος θα μπορούσε αν ήθελε, να εχιε ακόμα και μια ΔΕΚΟ που θα πουλάει ...σουβλάκια !
Να μην ειναι ΔΕΚΟ η ΟΑ, οκ δεν λεω όχι. Εχει όμως στρατηγική σημασία για τον εναέριο χώρο και τα ακριτικά νησιά. Σε αυτο, δεν εχει λόγο το Κράτος ;
Καλημερα σας.
Καλημερα Στελιο.
Δεν ξερω πραγματικα τι θα γινει, εχω καταμπερδευτει τωρα που διαβασα και τις αποφασεις του υπουργου.
Τζονακο καλημερα.
Το θεμα της εκκλησιας ειναι παρα πολυ μεγαλο.
Οσο για την Ο.Α., επαναλαμβανω κατι που εχω ξαναγραψει.
ΚΡΙΜΑ...
Με αυτές τις αναρτήσεις Αντώνη,δεν μπορώ πάλι να μην μακρυγορήσω.
Λοιπόν έχουμε και λέμε:
Τα προβλήματα της ΟΑ είναι μακροχρόνια και δεν δημιουργήθηκαν με παρθενογένεση επί ΝΔ.
Θα συμφωνήσω μαζί σου πως ευθύνη για το πρόστιμο αλλά και για την σημερινή κατάντια της ΟΑ έχουν όλες οι κυβερνήσεις αλλά και οι συνδικαλιστές της εταιρείας.
1. Οταν εργαζόμουν στο νησί της Ρόδου (επί ΠΑΣΟΚ) δεν υπήρχε περίπτωση να βρω θέση στην εταιρεία εκτός και αν χρησιμοποιούσα "μέσον". Μάλιστα σε όσες περιπτώσεις αποφάσιζα να στηθώ χωρίς εισητήριο στο αεροδρόμιο (με την ελπίδα την τελευταία στιγμή θα ακυρωθεί κάποια θέση) πάντα έμπαινα στο αεροσκάφος και με έκπληξη διαπίστωνα πως παρέμεναν κενές πολλές θέσεις!!! (Δεν γνωρίζω ποιός ευθυνόταν για αυτή τη ζημιογόνα δυσλειτουργία της εταιρείας μα σίγουρα το αποτέλεσμα ήταν είτε λιγότερα έσοδα είτε ζημιά για την συγκεκριμένη πτήση).
2. Την ίδια χρονική περίοδο όσες φορές χρειάστηκε να ασκήσω το εκλογικό μου δικαίωμα και να ταξιδέψω για Αθήνα όφειλα καθώς λέγανε να προσκολληθώ σε κάποιο από τα δύο μεγάλα κόμματα για να ταξιδέψω τσάμπα. Τελικά επέλεγα να ταξιδεύω με το καράβι αφού οι θέσεις ήταν μπλοκαρισμένες από αυτά και εφ΄όσον δεν ήθελα να υποκύψω σε τέτοιου είδους εκβιασμό!!!
3. Οσο για τους εργαζόμενους, θυμάμαι (αφού έχω αρκετούς γνωστούς που εργάζονται στην ΟΑ εδώ και χρόνια) όσες φορές εγκρινόταν ένα επίδομα για κάποιον από τους ειδικούς κλάδους της ΟΑ (π.χ. ανθυγιεινό επίδομα για τις καθαρίστριες) κατέβαιναν σε απεργία οι υπόλοιποι κλάδοι διεκδικώντας το ίδιο επίδομα (έστω και αν δεν έκαναν ανθυγιεινή εργασία) και τελικά τους το έδιναν.
Για να μην αναφέρω πως οι αμοιβές τους είναι υπέρογκες και προκλητικές (και δεν μιλώ για τους συμβασιούχους μα για τους μόνιμους υπαλλήλους και ειδικότερα εκείνους που εργάζονται χρόνια στην εταιρεία)
4. Αλλος παράγοντας που ευθύνεται για τα χάλια της ΟΑ είναι τα κονδύλια που ΔΕΝ έχουν καταβληθεί από το ίδιο το κράτος για τα ταξίδια κρατικών λειτουργών. Ακουσα πως θα παραγραφούν με τη μέθοδο της υπαγωγής της ΟΑ στο συγκεκριμένο άρθρο που αφορά την πτώχευση εταιρειών (αφού ολοκληρωθεί η μεταφορά των κερδοφόρων μερών της στην πολυτελή και περισσότερο δαπανηρή εταιρεία ΠΑΝΘΕΟΝ).Εάν υπαχθεί η ΟΑ στο άρθρο 44 σημαίνει πως οι πιστωτές να μην πω τι θα λάβουν.....
Σε αυτή τη περίπτωση θεωρώ πως ανοίγει ο δρόμος για την ΜΗ καταβολή οφειλών από πλευράς του Δημοσίου για πλείστες άλλες περιπτώσεις, για παράδειγμα τα Νοσοκομεία!!!
Δεν θα μπορούσε π.χ. κάποια ημέρα να αποφασιστεί από την (οποιαδήποτε κυβέρνηση) να κηρυχτεί σε πτώχευση κάποιο Δημόσιο Νοσοκομείο επειδή υπάρχει αδυναμία καταβολής οφειλών από αυτό προς τους προμηθευτές στους οποίους χρωστά δις Ευρώ???
Τελικά (όχι μόνο στην περίπτωση της ΟΑ αλλά και σε πλείστες άλλες περιπτώσεις ακούμε διαρκώς για πολλά δις Ευρώ τα οποία εξαφανίζονται αλλά κανείς δεν γνωρίζει που πάνε.....
Ουσιαστικά "χαρίζονται", και αν ναι σε ποιούς????
Πιστεύω και εγώ πως σίγουρα ΔΕΝ είναι λύση να κλείνεις μια επιχείρηση, η οποία δεν είμαι καθόλου βέβαιη εάν είναι πράγματι ζημιογόνα η εάν έγινε ζημιογόνα στην πορεία από λανθασμένους πολιτικούς χειρισμούς (οι ισολογισμοί της είναι ελλειπείς).Θα προτιμούσα να καταβληθούν πρώτα τα χρέη του Δημοσίου προς την ΟΑ και μετά να κλεινόταν ισολογισμός....
Από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω πάντως το πτητικό έργο της ΟΑ προς/τα νησιά της άγονης γραμμής (δηλαδή η Ολυμπιακή Αεροπλοϊα είναι κερδοφόρο). Το ίδιο και η Ολυμπιακή catering.....(η τροφο΄δοσία δηλαδή)
Να ρωτήσω και κάτι άλλο, εάν οι εργαζόμενοι (κυρίως μιλώ για τους συνδικαλιστές και εξαιρώ τους συμβασιούχους) ενδιαφέρονταν για την ΟΑ γιατί προτού να φτάσει ο κόμπος στο χτένι δεν κατέβαζαν πρόταση να αναλάβουν οι ίδιοι το management της εταιρείας με συμμετοχή στο κεφάλαιό της και αντί να δημιουργηθεί η ΠΑΝΘΕΟΝ να δημιουργούσαν μια εταιρεία λαϊκής βάσης με συμμετοχή του προσωπικού????
Απλά αναρωτιέμαι....
Αν και φαίνεται οτι υπάρχουν πολλές αμαρτίες με την ΟΑ, αυτός ο βίαιος τρόπος δεν είναι η καλύτερη λύση. Προ πολλού θα έπρεπε η Διοίκηση μαζί με τους εργαζόμενους να καθήσουν να βρούν μια λύση.
Φοβάμαι οτι σε λίγοκαιρό ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΑ δε θα υπάρχει.
Είχε γίνει πριν χρόνια πρόταση να την αναλάβουν οι πιλότοι που διέθεταν εναν τεράστιο κουμπαρά τότε.
Δεν προχώρησε, δεν ξέρω γιατί.
Δυοσμαρακι, καταρχας δεν χρειαζεται να "απολογεισαι" πριν γραψεις κατι.
Πολυ καλο το σχολιο σου, απαντησεις πλεον δεν θα παρουμε σε οσα πολλοι απο μας αναρωτιομαστε.
Λεοντοκαρδε, ηδη ακουσα στις ειδησεις οτι ενδιαφερεται μια εταιρεια απο το Καταρ για την αγορα της Ο.Α.
Τζονακο, για μενα ειναι προφανης ο λογος που δεν προχωρησε κατι τετοιο. Γιατι δεν θα μπορουσαν οι κυβερνησεις να την ελεγξουν πλεον την εταιρεια και να κανουν "τα κουμαντα τους".
Tι μας έχεις κάνει ρε Αντώνη με την Ολυμπιακή; Μαλλιά κουβάρια!
Λοιπόν, επειδή δεν άντεξα άλλο να διαβάζω ανακρίβειες επανέρχομαι.
Έχουμε και λέμε. Στην Ευρώπη δεν συμβαίνει αυτό που πάει να γίνει με την Ολυμπιακή. Όλες οι μεγάλες εταιρείες τύπου Ολυμπιακής με βαρύ όνομα και ασφάλεια στις πτήσεις, όπως είναι η Air France, όπως είναι η British Airway, όπως είναι η αντίστοιχη ισπανική, όπως είναι οι σκανδιναβικές, με ευθύνη των κυβερνήσεών τους, ανέπτυξαν πολυμετοχικά σχήματα και στρατηγικές συνεργασίες. Για να διευρύνουν το μερίδιο της αγοράς και για ν΄ αναπτύξουν ταυτόχρονα καλύτερα κοστολόγια με ασφαλέστερες υπηρεσίες.
Η ΝΔ παρέλαβε τις Ολυμπιακές Γραμμές με μηδέν χρέος και 127 εκατομμύρια ευρώ μετοχικό κεφάλαιο το 2004. Σήμερα 2008, το χρέος είναι πάνω από 800 εκατομμύρια ευρώ.
Για πρώτη φορά στην πενηντάχρονη ιστορία της απώλεσε τα πρωτεία διακίνησης επιβατών στο εσωτερικό αερομεταφορικό έργο. Για παράδειγμα μόνο από τις αρχές του χρόνου μέχρι τον Μάιο χάθηκαν πάνω από 6000 πτήσεις προς όφελος των ανταγωνιστών.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαΐου, με τις Ο.Α. ταξίδεψαν 140.985 επιβάτες λιγότεροι από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ τα έσοδα της εταιρίας μειώθηκαν κατά 8,75 εκατ. Ευρώ. Στα ποσά αυτά, δεν συμπεριλαμβάνονται οι απώλειες από τα καύσιμα και τους φόρους και οι αποζημιώσεις των επιβατών από τις ακυρωμένες πτήσεις, που πολλαπλασιάζουν τις επιβαρύνσεις της εταιρίας.
Η Νέα Δημοκρατία λοιπόν χρωστάει στην Ολυμπιακή και χρωστάει στον ελληνικό λαό την αξιοπρέπειά του, που του την έχει στερήσει 5 χρόνια τώρα, εκποιώντας και ξεπουλώντας δημόσια αγαθά σε ημέτερους.
Όσο για όλους αυτούς που επιρρίπτουν ευθύνες και σκοπιμότητες στους εργαζόμενους, ας αναλογιστούν πως θα θελαν να τους συμπεριφερθούμε όλοι εμείς, αν βρίσκονταν στη θέση τους σήμερα.
Απλά πράγματα. Οφείλουμε να στηρίξουμε τους εργαζόμενους, την ύπαρξη της εταιρίας με τη βοήθεια του κράτους και να μην κάνουμε όλοι τους οικονομολόγους, ελαφριά τη καρδία.
Φιλί κοραλένιο
Υ.Γ.Συγνώμη για το σεντόνι, Αντώνη.
ζανζιβαρ, εγω απλα εθεσα το θεμα προς συζητηση. Για να μπορεσουμε να βγαλουμε μια ακρη τελος παντων.
Φιλια
Προς ολους
Σταματηστε με τα συγνωμη ρε παιδια, δεν τρεχει τιποτα.
Κάποια (ιστορικά) στοιχεία: Από το '94 και μετά η υπόθεση εξυγίανσης της ΟΑ έχει κοστίσει περί τα 3 δισ. ευρώ. Το '94 έγινε η πρώτη (αποτυχημένη) προσπάθεια εξυγίανσης που προέβλεπε διαγραφή χρεών ύψους 600 δισ.δραχμών. Το '98 γίνεται νέα προσπάθεια (που προβλέπει μείωση μισθών) που επίσης αποτυγχάνει. Το '99 οι αρμόδιοι υπουργοί προτείνουν ως λύση την είσοδο ξένου μάνατζερ (που αποτυγχάνει παρά το αρχικό ενδιαφέρον της British Airways). Το 2000 η κυβέρνηση προχωρά σε διεθνή διαγωνισμό για εύρεση αγοραστή, με συνεχείς αποτυχίες. Επί ΝΔ γίνεται άλλη μία αποτυχημένη προσπάθεια το 2005.
Παρεπιπτόντως το 2004 η Ευρ.Επιτροπή έκρινε πως τη δεκαετία από το 1994 δόθηκαν παράνομα 111 εκατ.ευρώ από το κράτος προς την ΟΑ.
Για μένα όποιος πιστεύει πως για μια νοσηρή κατάσταση δεκαετιών ευθύνεται αποκλειστικά και μόνο ένα από τα δύο κόμματα εξουσίας αρνείται να δει την πραγματικότητα λόγω παρωπίδων φανατισμού. Όπως είναι δεδομένο πως για ό,τι έχει συμβεί σε αυτή τη χώρα έχουν ευθύνη και οι δύο (δεν βγάζω έξω και τα υπόλοιπα κόμματα, είμαι σίγουρος πως τα ίδια θα έκαναν αν ήταν εξουσία).
Και δυστυχώς τίποτα δεν θα λειτουργήσει σωστά όταν υπάρχει συνδικαλισμός κατευθυνόμενος από τα κόμματα με κύρια βάση και νοοτροπία την αντίδραση για την αντίδραση (πάντοτε με βάση το αυστηρό κομματικό συμφέρον). Οι περισσότερο από αυτούς δεν ανησυχούν μήπως μείνουν άνεργοι, αλλά μήπως...αναγκαστούν να δουλέψουν.
Κι εγώ λυπάμαι για τους υπαλλήλους...
Παλουκοκαυτη, προφανως και την ευθυνη φερουν και τα 2 κομματα εξουσιας οπως και οι διοικησεις οπως και οι συνδικαλιστες της εταιρειας. Οχι βεβαια ισομερως ολοι αυτοι, αλλά το βασικο ειναι οτι ευθυνονται.
Κικη, οι υπαλληλοι ειναι που θα πληρωσουν τη νυφη τελικα. ΔΥΣΤΥΧΩΣ!!!
Εγραψε ο zanzibar πως
"Η ΟΑ για πρώτη φορά στην πενηντάχρονη ιστορία της απώλεσε τα πρωτεία διακίνησης επιβατών στο εσωτερικό αερομεταφορικό έργο. Για παράδειγμα μόνο από τις αρχές του χρόνου μέχρι τον Μάιο χάθηκαν πάνω από 6000 πτήσεις προς όφελος των ανταγωνιστών."
Να ρωτήσω, ποιός φταίει για αυτό ?Σίγουρα όχι το επιβατικό κοινό.
Ενα θέμα είναι πως είναι δυνατόν να τηλεφωνείς για κράτηση θέσης και να σου λένε πως δεν έχει θέση και να πηγαίνεις στο αεροδρόμιο και να ταξιδεύεις σε ένα αεροσκάφος με άδειες θέσεις....
Και δεύτερο θέμα είναι η συγχώνευση πτήσεων χωρίς τη συγκατάθεση του επιβάτη.
Στις καλοκαιρινές μου διακοπές χρησιμοποίησα την ΟΑ. Και στο aller και στο retour υπήρχαν τάχα μου καθυστερήσεις, οι οποίες κατά τη γνώμη μου δεν μπορεί παρά να οφείλονταν σε συγχώνευση πτήσεων αφού με ειδοποίησαν τηλεφωνικά για τις καθυστερήσεις μια εβδομάδα πριν (και πάλι στάθηκαν ασυνεπείς ως προς τα ωράρια), επομένως οι καθυστερήσεις ήταν προγραμματισμένες (το πιθανότερο λόγω συγχωνεύσεων των πτήσεων)
Εάν το γνώριζα από την αρχή σαφώς και θα προτιμούσα να κλείσω θέση με τον ανταγωνισμό και να κερδίσω την έκπτωση λόγω νυχτερινής πτήσης.
Δεν είναι εύλογο πως η έκπτωση της ποιότητας της παροχής υπηρεσιών από την ΟΑ θα επιφέρει μείωση στην προτίμησή της από τους επιβάτες?
Αντώνη απο όπου και να έρθουν οι αγοραστές της ΟΑ, πιστεύω οτι ποτέ πια δε θα είναι η παλιά καλή ΟΑ που όλοι αγαπήσαμε. Θυμάμαι οτι όταν όλες οι άλλες εταιρίες είχαν καταργήσει το φαγητό, η ΟΑ οχι μόνο το διατηρούσε άλλα ήταν και πολύ καλό.
Η επισκευαστική βάση της, ήταν ξακουστή.
Ποιός ξένος θα ενδιαφερθεί για όλα αυτά ; Χρήματα θα κοιτάξει να απάρξει..
Δυοσμαρακι, τα λαθη μιας εταιρειας οπως αυτα που ανεφερες δε σημαινει οτι πρεπει να την κλεισουμε.
Βεβαια σε ολα αυτα τα παραδειγματα, μηπως ηταν ενας ευσχημος τροπος για να την απαξιωσουν στα ματια του κοινου;
Και ετσι να στειλουν επιβατες στην ανταγωνιστρια;
Λεοντοκαρδε, πολυ σωστες οι επισημανσεις σου.
Το θέμα είναι πως η κυβέρνηση θεωρεί δείγμα προοδευτισμού και "σωστή πολιτική" τις ιδιωτικοποιήσεις και μάλιστα κατηγορεί για παλαιολιθικές αντιλήψεις και στροφή στο παρελθόν όσους δε τις αποδέχονται.
Και δε μπορεί κανένας να κατηγορήσει τον Υπουργό Μεταφορών, στην παρούα φάση, διότι αυτή είναι η ιδεολογία του.
Και αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο πορεύεται η δεξιά.
Αντώνη,
και βέβαια δεν αρκούν αυτά τα λάθη για να κλειστεί μια επιχείρηση της εμβέλειας της ΟΑ. Αυτά όμως τα λάθη από μόνα τους οδηγούν στην απαξίωση της εταιρείας.
Τόσο οι διοικούντες την ΟΑ όσο και το προσωπικό όφειλαν εδώ και καιρό να βάλουν φρένο σε οποιαδήποτε ενέργεια έθετε σε αμφισβήτηση την εύρυθμη λειτουργία της εταιρείας. Τα παραδείγματα που παραθέτω δεν είναι τωρινά, για χρόνια λειτουργεί έτσι η ΟΑ.
Οσο για το φαγητό που σωστά αναφέρει ο leondokardos, ήταν ευθύνη της Olympic Catering (θυγατρική της ΟΑ).
Αυτή η εταιρεία όχι μόνο παρείχε άψογο service μα ήταν και κερδοφόρα. Πουλήθηκε εδώ και χρόνια εν μια νυκτί στα πλαίσια της εξυγίανσης της ΟΑ (αν θυμάμαι καλά στην Everest)....
Τσουγδω, σωστη η παρατηρηση σου. Αλλά παρ' ολα αυτα δεν εχει παντα τη νομιμοποιηση η καθε κυβερνηση να κανει οτι της καπνισει.
Δυοσμαρακι, εχεις απολυτο δικιο οτι παρομοιες τακτικες εχουν οδηγησει πολυ κοσμο στην απαξιωση της εταιρειας.
Παρ' ολα αυτα δεν την κλεινεις χωρις να εχεις προσπαθησει να δεις αν μπορεις να την σωσεις.
ΌΠΩς ΕΙΠΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΜΑΤΡΙΞ ΕΙΜΑΙ ΑΠΟ ΝΗΣΙ ΚΑΙ ΜΕ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ ΟΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΗΔΗ ΜΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ.. ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΣΕ ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΟΥΝ ΣΑΠΑΚΙΑ.
ΣΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΜΟΥ ΕΚΑΝΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΙΑ ΣΚΕΨΗ ΙΣΩΣ ΑΦΕΛΗ
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΕΠΙΣΗΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥΜΕΤΟΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΛΑΪΚΗΣ ΒΑΣΗΣ
ΜΕ ΜΕΓΑΛΟΜΕΤΟΧΟΥΣ ΚΕΡΔΟΦΟΡΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΠΧ.
Ακριβως αυτο εγραψα και εγω ΚαπΚουμ. Να μη γινει οπως με την ακτοπλοΐα.
Αντώνη συμφωνώ,
Δεν κλείνεις μια επιχείρηση έτσι χωρίς να δεις αν μπορείς να την σώσεις...αλλά μήπως η πολιτική βούληση για να σωθεί η εταιρεία δεν υπήρχε καν?
Τόσοι σύμβουλοι επιχειρήσεων, τόσα συμβούλια, τόσα χρόνια χαμένα και καταλήγουμε σήμερα να μιλάμε για επικείμενη πτώχευσή????
Οσο για μια επιχείρηση λαϊκής βάσης και εγώ πιστεύω πως θα ήταν προτιμότερη, ιδιαίτερα εάν απαρτιζόταν από εργαζόμενους της ΟΑ και όχι μόνο.
Καλή εβδομάδα εύχομαι
Καλημερα δυοσμαρακι.
Μαλλον δεν υπηρχε η βουληση για να σωθει η εταιρεια, αυτο το συμπερασμα βγαινει απο το τι (δεν) εκαναν τοσα χρονια.
Καλη βδομαδα
Δημοσίευση σχολίου